Datortillbehörsföretaget Logitech är känt för att göra möss och tangentbord i hög kvalité. Dessvärre har det haft svårt att locka yngre kunder eftersom dess produkter är… ja, väldigt tråkiga. Det kan komma att ändras nu när företaget lanserar varumärket Logi som ska göra snyggare grejer.
Logitechs produkter är ofta väldigt bra, och i tester av datormöss och tangentbord brukar företaget ligga i toppskiktet. Men insidan är som bekant inte allt, och den tråkiga designen har gjort att andra varumärken är mer populära, särskilt bland yngre.
Därför har Logitech tänkt om, och i går presenterades det nya varumärket Logi. I ett blogginlägg skriver företaget att de från och med tänker bry sig mer om design, bland annat genom att anställa sin första chief design officer någonsin. Han heter Alastair Curtis, och har bland annat jobbat med design för Nokia tidigare.
Vilka produkter som kommer är ännu inte presenterade, men enligt blogginlägget är de första Logi-prylarna bara runt hörnet.